A Litera pályázata

Friss topikok

2012.04.20. 16:57 ennemfogombe

ÉN NEM FOGOM BE - A Litera pályázatának eredményhirdetése és a Litera-díj átadása

A Litera Én nem fogom be című verspályázatának eredményhirdetésére és díjátadására, a Litera-díj átadására hagyományainkhoz híven a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál idején, 2012. április 21-én, szombaton 18 órától kerül sor, ezúttal a Maros Sörözőben. Ekkor derül ki, ki nyeri az idei Litera-díjat, és kik a nyílt pályázat legjobbjai.

A Litera március 15-én meghirdetett meghívásos és nyílt közéletivers-pályázatának megszületett az eredménye.

A meghívásos pályázatban részt vevő költemények közül diákzsűri választotta ki a legjobbnak ítélt művet, a nyílt pályázatra beérkezett temérdek vers közül pedig háromtagú szakmai zsűri emelte ki az első három legkiválóbbnak tartott pályaművet.

2012. április 21-én, a Maros Sörözőben tartandó eredményhirdetésen és díjátadáson teszik közzé a zsűrik a két pályázat eredményét.



PROGRAM

A felolvasásra meghívott kortárs költők:


BALLA ZSÓFIA, GARACZI LÁSZLÓ, KÁNTOR PÉTER, SCHEIN GÁBOR, SZÁLINGER BALÁZS, SZILÁGYI ÁKOS, TÓTH KRISZTINA és VÖRÖS ISTVÁN.



A diákzsűri értékeli a pályázatot és az eredményt kihirdeti: BALAJTHY ÁGNES, GÁL ANDRÁS, MIKLÓSVÖLGYI ZSOLT, SINKOVICZ LÁSZLÓ, SZAMÁK ANNA.



Köszöntőt mond és a Litera-díjat átadja: KERESZTURY TIBOR főszerkesztő.



A nyílt pályázat alkotásait értékeli és az eredményt kihirdeti a szakmai zsűri: BÁRÁNY TIBOR, KERESZTURY TIBOR és ZALÁN TIBOR.



A nyílt pályázat díjait átadja: KERESZTURY TIBOR.



Közreműködik: BÉRCZESI RÓBERT egy szál gitár.



Az eredményhirdetés és díjátadás után fogadás!



Én nem fogom be

A PÁLYÁZATOKRÓL BŐVEBBEN

Az elmúlt időszakban reneszánszát éli az ún. politikai költészet. Sorra születnek olyan közéleti költemények, amelyek aktuális állapotainkra - Magyarország helyzetére, az általános közérzületre, aktuális eseményekre - reflektálnak. A Litera látva ezeket az aktuális és fontos fejleményeket úgy döntött, március 15-én meghívásos és nyílt pályázat kiírásával meghirdeti „Én nem fogom be – társadalmi célú líra” című meghívásos és nyílt verspályázatát.



A nyílt pályázat 2012. április 4-én 296 beérkezett érvényes pályaművel lezárult.



A pályázatot elbíráló szakmai zsűri: Bárány Tibor, Zalán Tibor és Keresztury Tibor, a Litera főszerkesztője.



A kortárs költők műveit a tavaly már jól bevált diákzsűri bírálja el. Ők nevezik meg a legjobbnak ítélt vers szerzőjét, aki elnyeri 2012 Litera-díját.



Diákzsűri: Balajthy Ágnes (Debreceni Tudományegyetem), Gál András (Eötvös Loránd Tudományegyetem), Miklósvölgyi Zsolt (Pázmány Péter Katolikus Egyetem), Sinkovicz László (Szegedi Tudományegyetem), Szamák Anna (Pécsi Tudományegyetem).



A pályázat oldala

.


A pályázatról a Literán

.


Az esemény a Facebookon

.



Szeretettel várunk minden pályázót és érdeklődőt!

HELYSZÍN: Maros Söröző - 1122 Budapest, Maros u. 16.

(A Maros Söröző kerthelyiségében a dohányzás megengedett.)


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ennemfogombe.blog.hu/api/trackback/id/tr514463314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása